Lidt Shin Won Hwa Historie

Koreansk kampkunst kan spores mere end 2000 år tilbage i den koreanske historie. Under den japanske besættelse af Korea frem til slutningen af anden verdenskrig, var det forbudt at træne og undervise i koreansk kampkunst og mange af de gamle mestere gik under jorden eller søgte ly i andre lande, herunder Kina.

I 1945 åbnede Hwang Kee sin første Moo Duk Kwan skole i Seoul og hans nye og dynamiske kampkunst (Moo Duk Kwan) udviklede sig hurtigt ud over Korea.

I 1954 begyndte den unge Shin, Boo Young i en alder af 13 år at træne Moo Duk Kwan i sin hjemby Pusan. I 1970 Kom Shin BSN til Europa og blev året efter landstræner for det tyske landshold.

I 1975 åbnede Shin Boo Young sin første Taekwon-Do skole i Hamburg.

Fra 1973 til 1980 arbejde Shin, Boo Young flittigt på at udbrede og udvikle taekwondo i Danmark.

Shin, Boo Young var Danmarks første uofficielle koreanske stormester.

I 1975 blev Shin, Boo Young tilknyttet Ballerup Taekwon-Do Klub som mentor og teknisk leder.

Samme år begyndte Jimmy Nakel at træne TKD. under Shin DSBN og sammen grundlagde de i 1992 Dansk Shin Won Hwa Skole i Herfølge.

Shin, Boo Young viser cirkelspark på sommerlejren i Ejby, sommeren 1975.